سایت بزرگ آموزشی تفریحی طارق

طارق خان

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

 

 

پوستی جوانتر، جسمی سالم تر و روانی آرام تر با گلاب + نحوه مصرف

پوستی جوانتر، جسمی سالم تر و روانی آرام تر با گلاب + نحوه مصرف
گلاب از تقطیر گلبرگ های گل سرخ با بخار ساخته می شود. گلاب خوشبو است و در بعضی عطرها به عنوان رایحه مصرف می شود.

به گزارش بهداشت نیوز:  گلاب برای هزاران سال حتی در قرون وسطی استفاده شده است و تصور می شود منشا آن ایران باشد. این گیاه به طور سنتی در محصولات زیبایی، مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. همچنین دارای مزایای بالقوه ای برای سلامتی است.

کمک به تکسین سوزش پوست

یکی از بزرگترین فواید گلاب خاصیت ضد التهابی بسیار قوی آن است. این خاصیت می تواند به درمان چندین بیماری داخلی و خارجی کمک کند. حتی ممکن است سوزش اگزما یا روزاسه نیز تسکین بدهد.

تسکین گلو درد

مطلب پیشنهادی

پردرآمدترین شغل در بازار فعلی ایران چیست؟

پردرآمدترین شغل در بازار فعلی ایران چیست؟

پردرآمدترین شغل در بازار فعلی ایران چیست؟

پردرآمدترین شغل در بازار فعلی ایران چیست؟

پردرآمدترین شغل در بازار فعلی ایران چیست؟

پردرآمدترین شغل در بازار فعلی ایران چیست؟

پزشکان غالباً برای گلودرد آنتی بیوتیک تجویز می کنند ، اما ممکن است بخواهید گلاب را نیز امتحان کنید. از گلاب به طور سنتی برای تسکین گلو درد استفاده می شود. در حالیکه تحقیقات این موضع را ثابت نکرده اما شواهد عینی از اثربخشی این ماده حکایت دارد.

کاهش قرمزی پوست

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی برای هزاران سال استفاده شده است، بنابراین جای تعجب نیست که بتواند چهره شما را زیبا کرده و قرمزی پوست را کاهش دهد. خاصیت ضد باکتریایی آن به کاهش آکنه کمک می کند و باعث کاهش قرمزی و پف پوست می شود.

کمک به پیشگیری و درمان عفونت

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده قدرتمندی است که می تواند از عفونت ها جلوگیری و آنها را درمان کند. به همین دلیل ، گلاب اغلب در انواع درمان های طبیعی و دارویی گنجانده شده است. یک مطالعه دریافته است که اگر گلاب در قطره های چشم برای معالجه بیماری ورم ملتحمه استفاده شود، خاصیت ضدعفونی و ضد درد آن به معالجه بیماری چشم کمک می کند.

آنتی اکسیدان خوب

گلبرگ ها و روغن گل سرخ حاوی انتی اکسیدان های قوی است که می تواند به محافظت سلول ها دربرابر آسیب کمک کند. آنتی اکسیدان ها پتانسیل اثرات مهاری پراکسیداسیون لیپیدی را دارد که این امر باعث ایجاد محافظت سلولی قوی می شود.

تقویت روحیه

گلاب دارای خاصیت ضد افسردگی و ضد اضطراب قوی است. یک منبع معتبر در سال 2011 نشان داد که عصاره گلبرگ های گل سرخ می توانند سیستم عصبی مرکزی را در موشها ارام کنند که در نهایت این منجر به اثرات ضد افسردگی و ضد اضطراب خواهد شد.

تسکین سر درد

گلاب و روغن آن معمولا در آروماتراپی استفاده می شوند تا به تسکین سر دردهای استرسی کمک کند. بخار گلاب می تواند سر درد ها را تسکین دهد. استفاده از کمپرس خیس خورده در گلاب روی سر به مدت 45 دقیقه می تواند موثر باشد.

خاصیت ضد پیری

گلاب اغلب در محصولات زیبایی برای کاهش چین و چروک یافت می شود. زیرا ممکن است اثرات ضد پیری داشته باشد. علاوه بر کاهش سوزش و خارش پوست ممکن است ظاهر چین و چروک را هنگام استفاده بطور موضعی کاهش دهد.

تسکین مشکلات هضم

در طب عامیانه گلاب برای کمک به هضم و کاهش ناراحتی های گوارشی استفاده شده است. گلاب می تواند بر هضم غذا تاثیر بگذارد و ترشح صفرا را بهبود بخشد.

شکل های قابل استفاده و مقادیر مجاز

استفاده از گلاب بسیار راحت است. می توانید آن را به تنهایی روی پوست بمالید یا آنرا با مرطوب کننده ها یا روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل مخلوط کنید. به عنوان تونر یا پاک کننده صورت بعد از شستن آرایش می توانید از گلاب استفاده کنید.

برای کاهش استرس گلاب را روی مچ، صورت یا بالش خود اسپری کنید.

همچنین می توانید از گلبرگ های گل سرخ برای تهیه چای استفاده کنید. چای گل سرخ باعث آب رسانی به پوست، درمان ناراحتی های گوارشی و تسکین گلو درد می شود.

خطرات احتمالی

خطرات شناخته شده ای دراستفاده از گلاب برای عموم مردم وجود ندارد. تنها خطر احتمالی استثنا حساسیت به گلاب است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

  • طارق حمیدی